6150351615 |
Neurociència i competències cognitives emocionals |
2018-2019 |
Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
16/11/2018 - 1/12/2018 (30 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
CRP del Pallars Sobirà |
|
Sant Ot, s/n (Sort)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei Educatiu Pallars
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’objectiu principal d’aquesta acció formativa, és la formació dels diferents agents educatius en neurociència aplicada a l’etapa d’educació secundària, per tal que els docents coneguin les principals característiques del cervell i s’emportin tècniques per acompanyar el desenvolupament personal saludable dels infants i joves a través de les competències cognitives emocionals.
Les competències cognitives ens permetran adquirir i aplicar eines i estratègies per a desenvolupar el pensament crític, creatiu, eficaç i la presa de decisions a l’aula. Elements imprescindibles per a estructurar un projecte vital sòlid i amb sentit.
Les competències emocionals ens permetran desenvolupar habilitats necessàries per aconseguir un òptim nivell benestar emocional. A través del marc de les cinc competències emocionals (consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, les habilitats socials i la competència per a la vida i el benestar) descobrirem recursos de fàcil aplicació que ens permetran avançar en l’autoconeixement i en el coneixement de l’altre.
La formació presencial partirà d’un treball personal de tots els assistents com a base per poder aplicar eines de gestió cognitiva i emocional amb els infants i joves.
Posteriorment, a través de dos mòduls formatius en línia, s’acompanyarà l’evolució personal i educativa del docent
|
| |
Objectius |
BLOC I _ BASES DE LA NEUROCIÈNCIA APLICADA A L’EDUCACIÓ
- Descobrir el concepte de Neuroeducació.
- Conèixer l’estructura bàsica i el funcionament del cervell humà.
- Identificar les principals etapes de desenvolupament del cervell, les seves característiques i la seva repercussió en la conducta dels adolescents.
- Entendre el procés d’aprenentatge i entendre la importància de la memòria i de la plasticitat neural.
- Analitzar els factors que potencien i dificulten els processos d’aprenentatge i memòria.
- Entendre la importància de l’atenció i la percepció, els estats emocionals i les funcions executives en aquest procés.
- Integrar eines pràctiques d’aplicació a l’educació secundària
BLOC II _ COMPETÈNCIES COGNITIVES EMOCIONALS
- Afavorir l’interès pel treball cognitiu emocional.
- Conèixer les cinc competències emocionals i les seves subcompetències en l’àmbit teòric i pràctic.
- Integrar estratègies d’educació cognitiva emocional per fomentar el benestar personal com a docent.
- Adquirir estratègies didàctiques per a facilitar el desenvolupament de l’educació cognitiva emocional dels alumnes en les diferents etapes educatives.
|
| |
Continguts |
BLOC I _ BASES DE LA NEUROCIÈNCIA APLICADA A L’EDUCACIÓ
- Neurociència aplicada a l’educació.
- El cervell adolescent.
- Procés de desenvolupament cerebral en les diferents etapes educatives.
- Procés d’aprenentatge.
- Factors que potencien i limiten el procés d’aprenentatge.
- Atenció i percepció.
- Emocions i estats motivacionals.
- Funcions executives i creativitat.
- Eines pràctiques d’aplicació dins els contextos educatius.
BLOC II _ COMPETÈNCIES COGNITIVES EMOCIONALS
Cinc competències emocionals i les seves subcompetències.
- Estratègies de benestar personal docent.
- Estratègies didàctiques i pedagògiques d’integració de l’educació cognitiva emocional en les diferents etapes educatives.
|
| |
Formador/a |
Laia Casas
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i desenvolupament de l’activitat (qüestionari)
- Es realitzarà una avaluació continuada a través de diferents activitats formatives, com treballs pràctics en grup i individuals i disseny, introducció i reflexió de diferents pràctiques educatives.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
E-mail |
crp-pallarssobira@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
16/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 2 |
dissabte |
17/11/2018 |
0900 |
1330 |
Sessió 3 |
divendres |
30/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 4 |
dissabte |
01/12/2018 |
0900 |
1330 |
|
| |